Håll tillbaka tårarna

Längesen nu! Jag har haft häcken full rättare sagt och lagt bloggen på sidan av. Var på risk2 igår och halkade runt lite med en bil så nu har jag äntligen det klart! Ska plugga som en toker denna helg så min körskolelärare bokar in mig på uppkörning och teori snarast. Idag har vi varit hos barnläkaren med Alice, det var 6månaders kontrollen som gjordes nästan en vecka tidigare än när hon är 6månader men det spelar inte så stor roll. Hon glänste och klarade alla tester, dock skulle det inte gör något om hon inte skulle gjort något för barn utvecklas olika, men hon rullade iallafall runt, bytte leksaken mellan händerna, satt stadigt osv. Hennes ben växte bra och var jämna, hennes höfter är lika så. Det såg med andra ord bra ut. 

När hon satt där på undersökningsbordet så höll jag nästan på att börja grina för att jag blir så stolt över henne. Hon vill så mycket och kan så mycket, den där lilla hjärnan utforskar mer och mer saker för varje dag som går. Detta är något som jag aldrig kommer kunna sätta ord på hur mycket jag älskar henne och hur stolt hon gör mig redan nu. Hur mycket kommer jag grina då när hon börjar gå? Lära sig prata? Börjar dagis? Börjar ettan? Slutar nian? Tar studenten? Flyttar hemmifrån? Nej usch, hon får aldrig flytta ifrån mig och Emil. Det finns inte på kartan. Om det skulle finnas på hennes karta så kommer jag kunna fylla en sjö med mina tårar den dagen. Jag är så lyckligt lottad över att få känna henne. 

1
Yanelle

Världens sötaste lilla <3