Stök i relationen

Alice ligger nattad i soffan, Emil spelar så jag sitter i soffan jag med och kollar Eurovision. Helt ärligt vet jag inte riktigt vem jag tycker ska vinna! 

Igår kväll och idag under dagen har jag och Emil haft något konstigt i luften. Vi har tjafsat och haft oss om ALLT. Jag har ätit för tok på lite så jag har varit tjurig för att det har varit långa stunder mellan mina måltider (igår typ 15h plus en ganska nervös dag på jobbet), Alice är slemmig i halsen och super snorig så hon vill absolut inte äta vanlig mat utan lever endast på frukt och ersättning och gurka. Emil har med andra ord haft en rätt tuff dag med en Alice som gråtit konstant, och tar självklart ut sin frustration på mig (vilket jag tycker är bra då Alice aldrig ska få ta våran frustration så vi tar ut den på varandra) och vanligt vis kan jag kontrollera mig när Emil är så mot mig, men idag kunde jag allt annat än att hantera Emils frustration. 2 timmar efter diskussion om en skit sak så gick vi vidare och gjorde mat. Vi blev vänner igen genom att jag sa "är du hungrig? ska vi göra mat istället?" - svaret var självklart ja. 

Ibland behöver en explosion ske för då har vi fått det utklarat!