Babyrum inspo

Är det något jag längtar efter i denna tråkiga lägenhet så är det till en större lägenhet så man kan inreda ett rum åt Alice. Göra så hon får en egen lekhörna och en mysig fluffig säng med en sänghimmel så hon känner sig trygg. Nu är Alice bara 4 veckor och behöver nog inte ett eget rum på ett år eller två, men det tar ju en stund att hitta det boendet man själv har tänkt sig och i sin prisklass. Plus att vi inte riktigt vill köpa något än med tanke på att vi inte vet hur det blir med Es jobb. Es jobb ska öppna i flera städer, bland annat Göteborg och när dom gör det så är E där och anställer folk och startar upp firman med tanke på att hans chefer inte kan åka ned och göra det. Så då går vårt flyttlass i ett år i en annan stad, men vi har ingen som helst aning om de sker i höst eller om tre år. Det är väldigt frustrerande. Jag vill ha mitt egna ställe, inreda rum och tapesera efter vad jag tycker är fint. Nu har vi fula tapeter och ingenting upphängt på väggarna. S p y r på mitt boende just nu, så därför har jag suttit och letat efter inspo till Alice blivande rum.. 


Något sådant här skulle jag kunna tänka mig, fast i babyrosa detaljer istället. Älskar vimplarna, det är ett måste i ett barnrum. Älskar sänghimlen, hade själv en sådan när jag var liten och självklart ska prinsessan ha en sådan också. Jätte fin färg på väggarna, den skulle jag kunna tänka mig men sen var rummet ganska tråkigt dock.

Detta var fint och inspirerande, älskar färgen på väggarna med trädet som är ditmålat. Synd att jag verkligen inte kan måla och synd om min syster pojkvän som är målare..