Vad tycker jag om pride?

Nu under pridetider så har vi på jobbet lite mer färgglatt smink än innan. Jag älskar att företaget jag jobbar på inriktar sig på alla människors lika rättigheter och jag kan stolt sälja produkter som jag vet är naturligt skapade. I pridetider är det viktigt att komma ihåg att det behövs, det behövs en festival för alla människors rättigheter att älska vem som helst och vara vem som helst. För än så länge är det inte accepterat överallt, och det borde det vara! Jag ska få älska exakt vem jag vill och vara exakt vem jag vill utan att någon säger vad som är normalt. Alice ska få vara vem hon vill, älska vem hon vill, bli älskad av vem hon vill. Jag har ingen rätt och säga om vad som är rätt och fel (så länge jag inte tror att hennes partner skadar henne på något sätt).
Länge leve friheten som finns delvis i Sverige, länge leve att kämpa för allas rättigheter.