Alices första natt i sin egna säng

Gick så bra på förskolan, de tog upp nästan allt utan att vi behövde fråga. Ställde frågor angående vikarier och när man tidigast får hämta.. Hehe. För mig är inte problemet att lämna henne på dagis för jag lämnar henne hos barnvakter då och då, för mig är problemet att jag vill hämta så tidigt som möjligt. Men det passar bra med våra scheman, så det känns jätte bra! 

När vi åkte hem från förskolan pratade jag och Emil ihop oss om att låta Alice börja sova själv, så när vi kom hem så började vi leka i hennes säng först så hon inte skulle vara rädd i sängen senare när hon nattas. Sedan lekte vi utanför, klädde om sängen och nattade henne. När jag satt på sidan som stöd så gick det inte bra för henne att s, hon blev jätte busig och älskade att skratta, slänga sig bland gosedjuren och byta napp var tredje sekund..
Sen gick jag ut och Emil tog över - då somna hon på 3minuter, för han lät henne vara? What?!?! vill hon inte att vi ska klappa henne på ryggen så hon känner sig trygg?! Hon sover alltså nu i sin säng, alldeles själv. Läskigt?? Ja. 
Hon sover som Pippi Långstrump