Att ta sig igenom hårt jobb

Nu när jag är inne i en väldigt hektisk jobbperiod så brukar jag hantera det på två olika sätt. Min jobbperiod nu består av jobb mellan onsdag förra veckan till lördag denna och sen har jag ledig söndag och jobbar måndag till torsdag. Det är väldigt få dagar jag är ledig och jag jobbar några dubbelpass (dvs jag öppnar i en butik, åker över på min lunch till en annan). I början av perioden så orkar jag ingenting, jag är helt slut mentalt eftersom jag vet att en lång vecka kommer härnäst, men sen rycker jag upp mig själv igen och börjar då göra saker efter eller före jobbet. I söndags åt jag middag med Julia, i måndags var jag med Linn och min familj i Tyresö slott och fiska, igår var Carro här med barnen och titta på ödlorna så gjorde vi lite middag, idag ska jag hem till Linn & Moa och inviga deras balkong som de har gjort om.. och visst det är ju lite jobbigt med sena nätter och ingen vila men det är nästan mer påfrestande att åka hem och titta in i väggen, för då blir jag helt slutkörd och det är då jag märker av jobbets effekter. Vi får hoppas att mitt pigga jag håller i oss till på lördag kl. 13.30. Jag tror nog det eftersom varje dag jag gör något så känns det inte som att jag har jobbat, så jag lurat hjärnan.

Bron över till våran ö såg ut såhär igår i solnedgången. Så fint!!