Stockholmsveckan vs. Kolmården

Jag har aldrig reflekterat över att mitt liv har förändrats sådär jätte mycket jämfört med innan. Och jag har alltid refererat till att jag har likasinnade vänner trots att de inte ploppar ut barn. Men just nu känner jag att olikheterna börjar synas mera under sommaren, hur man planerar semester och hur man fördelar sina pengar. Jag vill också nämna att innan jag fick Alice så var inte festandet ofta heller för min del, jag var hemma mycket men gick ut då och då - typ min studentskiva, en annan gång på sommaren, det var det. Jag har aldrig tyckt att det är super roligt att uppleva krogen varje helg utan jag tycker det är roligare då och då. Många av mina vänner är ute varje helg och är det fortfarande och denna vecka är en extra påminnelse till mig själv om att jag inte är lika fri med barn. 4 av mina vänner är på Gotland nu under Stockholms veckan och jag spenderar min enda lediga dag på kolmården. Jag älskar att se att mina vänner har roligt och jag hoppas att vädret är med dom hela semestern där, jag själv hade aldrig velat åka dit även om jag inte hade haft Alice. Men känner mina vänner mig för bra när de inte ens frågar om jag vill med? Alltså de vet att svaret kommer bli nej så jag förstår varför de inte frågar, och jag jobbar alla dagar de är där men det blev så tydligt just denna vecka att jag beter mig som 80år gammal och mina vänner lever verkligen i nuet, jag älskar det, jag älskar att de är spontana, glada och gör exakt det dom vill. Ni är underbara och saknade här i Stockholm. Jag står på jobbet och tycker lite synd om mig själv trots att jag inte vill dit, vet inte om jag tycker synd om mig själv för att jag inte känner som mina vänner att jag vill dit. Ibland känns det som att jag är så långt från mina vänner men jag är ändå så otroligt nära. De är alltid med mig när de vill ha en lugn stund i livet, och det ser jag som positivt att de vill lugna ner sig med en som beter sig som 80år och en vild 1åring.

Kallis vs Alice väljer jag Alice alla dagar i veckan och det vet jag att mina vänner gör också. Tror bara jag är bitter och fundersam över livet för att lingonveckan börjar när som helst och jag är väldigt känslosam nu för tiden!

Ibland får man nog bara acceptera att det är skillnader och det är väl inte konstigt att man har olika hobbys och prioriterar olika. Är ni lika era vänner på alla plan? Eller har ni också olika hobbys men funkar så sjukt bra ändå?

Vänner, jag älskar er mina fyllon. (Skämtar om det sista ordet)