Vad tycker vi om Unga Föräldrar

Jag tänkte svara på en del frågor jag fått kring unga föräldrar, ska vi vara med? hur var det att filma in? vad har vi fått för reaktioner? Inför den nya säsongen rekomenderar jag verkligen alla unga föräldrar att söka, både jag och Emil har upplevt att det har varit jätte roligt att vara med och att det är så roligt med all positiv respons man får. Vi har blivit framställda precis som vi är och det är för att det är precis det vi filmat. Ibland filmar man ingenting alls vissa dagar och vissa dagar filmar man 2-3 händelser per dag. Varken jag eller Emil tycker inte heller att det har varit jobbigt att ta med sig kameran och filma så fort man ska göra något, den tar inte plats, man trycker på play - säger vad man ska göra och sen filmar man händelsen och sist reflexterar man över den? No biggy. För oss skulle det vara jätte roligt att vara med en säsong till för att visa Alices utveckling, visa alla drömmar, planer och mål vi har med vårt liv. Vi jobbar hårt båda två (inte Emil just nu men en höst kommer och då är pappaledigheten slut), vi har räkningar att betala och nöjen att uppfylla. Vi har inte fått höra något om vi kommer vara med eller inte, allt beror på castingen då man kanske hittar bättre och roligare! Jag känner att produktionen vet mycket väl vad de håller på med och jobbar hårt för att få en sådan bra säsong som möjligt. Vill ni läsa hur allting funkar kring produktionen ska ni läsa Agnes blogg, hon var producent för Unga Föräldrar och har följt med bakom kulliserna antal gånger! 

Reaktioner har vi fått många, kan ta de negativa först så vi avslutar detta inlägg positivt! De negativa är att folk har kommenterat våran ålder som om vi inte vore unga föräldrar. Då vill jag säga att i Nacka Kommun (vi bor i grannkommunen) så är mammorna i snitt 31år när man får barn, det betyder att jag fick barn 11år före alla andra som är i snittet. Med det vill jag säga att jag får rätt mycket kommentarer om att vi är unga föräldrar. Vi är inte tonårsföräldrar och programmet heter inte tonårsföräldrar för den delen heller. Visst vi är inte jätte unga, och vi är inte gamla heller. Men det beror på att både jag och Emil fyller år i Mars, dvs vi hann fylla år innan Alice kom annars hade jag fött henne när jag var 19år. Jag blev gravid 3månader efter studenten, jag tycker inte det är gammalt och om folk vill kommentera att vi är för gamla för att vara med i programet så fortsätt haha! Vi kan nog verka äldre än vad vi är också för att vi har allt under kontroll och lever en 80årings liv redan. 
Nu tar vi det positiva och det är ju verkligen ALL respons, herregud vad kommentarerna började hagla in att ni ville se mer av min lilla familj, så roligt att ni känner så och vi blev så himla positivt överraskade. Vi visste inte att vi var såna favoriter och alla kommentarer om Alice, mig och Emil är guld värda. Vi tycker verkligen att den positiva responsen har tagit över den negativa. Det är när alla som tittar på programet vill att vi ska vara med en säsong till som vi känner att vi vill vara med en säsong till med men vi får helt enkelt se vad som händer! Vi hoppas att ni får se mer av oss, vad hoppas ni? 

Alla unga föräldrar, tveka inte på att söka och få hänga med världens skönaste produktionsbolag. Ni ansöker till [email protected]
2
Heidi

Håller helt med dig gällande åldern. Förstår inte hur endel kan påstå att ni inte är unga. Då tänker dem definitivt inte på vad medelåldern ligger på här i Sverige! Det har varit roligt att följa er på unga föräldrar! Unga, men ändå kloka och roliga!

Svar: tack så jätte mycket!! vad roligt att du tycker om oss, och tycker som oss!
Elin Lindqvist

Johanna

Hej! Jag hittade din blogg av att ni är med i Unga föräldrar, gillar att läsa den du skriver så bra! Jag tycker att det är alldeles lagom att ni inte är "jätteunga" eller "jättegamla", en bra ålder för vad programmet handlar om liksom! Sen vill jag bara säga att det har varit jätteroligt att följa er i denna säsong, hoppas ni är med i nästa också :) Ni verkar så glada och har nära till skratt, det är härligt att se och även hur ni tänker om att vara föräldrar och hur livet är :) Har inga barn själv än men älskar såna här familjeprogram om hur andra har det (hoppas inte det lät konstigt nu haha). Är själv uppvuxen på Värmdö, är 90:a så lite äldre än er men roligt att känna igen miljöerna!

Svar: Hej! vad roligt att du gillar att följa oss! vi får hoppas på en till säsong :) gud vad roligt att du också är här ifrån! barn kommer när det kommer :) ha en bra dag!
Elin Lindqvist