Penicillin i 10 dagar!

Det är inte konstigt att Alice inte blev frisk någon gång när hon var sjukare än vad vi trodde. Imorse fick jag nog på Alice hosta och jag är lite anti att ge mediciner utan anledning, men jag tänkte att nu får hon sluta hosta. Det sliter på henne och det sliter på oss. Mest henne såklart! 

Jag ringde vårdcentralen kl. 9 imorse (när vi vaknade) eftersom hon hade svårt att somna pga hosta, hon somnade 23.20 igårkväll.. Hon liksom somnar nästan och sen måste hon hosta och då vaknar hon till liv igen. Vi fick iallafall tid kl. 9.15 - S T R E S S. Vi var ju inte ens påklädda, Alice åt yoghurt.. Men de ville ha oss nere vid vårdcentralen för att kolla vilken medicin hon skulle få. 

Väl nere på vårdcentralen blev vi j ä t t e bra bemötta av en kvinna som kollade halsen där hon såg att det var rött, hon kikade på luften som var lite rostig av slem. Så skulle hon kolla öronen lite innan också innan vi skulle ta prov på streptokocker, men Alice skrek som tusan när hon tog fram öronmaskinen. Fick inge stopp på henne, så hon bad oss kolla streptokocker och om det inte var streptokocker så får vi kolla öronen då eftersom om hon har öroninflammation så går det bort på pencilinet mot streptokocker! 

In på labbet och hålla fast Alice lite till såmedan de topsade. Sedan fick vi svaret, hon hade streptokocker.. Hon har alltså haft streptokocker i ungefär en vecka.. Inte konstigt att hon inte vill äta annat än frukt, ersättning och glass. 

Så vi stressade iväg till Apoteket för att hämta ut medicinen innan jag skulle iväg till jobbet, men självklart så fick hon lite leksaker också! (Hon är ju faktiskt sjuk!) så snart är min donna frisk, pencilinet ska hon ta 3gånger om dagen i tio dagar. Sjukt länge men hon måste haft så himla ont!!

Min lilla flicka skrek som bara den igår när Emil hade henne på eftermiddagen och inte konstigt, hon har ju jätte ont! Hoppas hon blir piggare nu med lite pencilin! <3
Eh ja, vi glömde skorna igen.. Hehe. Här är vi på Apoteket!!