Ska jag vara själv med Alice?

Ikväll har det bara varit jag och Alice hemma då Emil är ute med hans jobbarkompisar. Det var så länge sen det bara var jag och Alice ensamma så jag tar vara på varenda sekund av detta tills Emil kommer hem. Jag och Alice gick till Ica och köpte jordgubbar, blåbär, passionsfrukt, kiwi, banan och choklad till mamman! Vi gjorde även kycklingsallad då Alice fick allt förutom sallad. Under tiden jag väntade på att Emil skulle ringa och be mig hämta honom så städade jag hela hemmet, det jag har kvar nu är att diska! Känns som att en sten har lättat från mitt bröst. 

Alice ville absolut inte lägga sig i sin säng så nu ligger hon mot mitt bröst och somnar in för andra gången. Snart ska hon få gå över till sin säng så jag kan gå och lägga mig jag med, Emil lär ju trilla in någon gång också! 
Hur gör ni när er partner är borta? Är det skönt för er eller lider ni hela tiden? Tror ni förstår hur lite jag lider när Emil är borta, han får gärna vara ute oftare för min del!