Svaren på frågestunden!!

Nu när Emil sköter nattningen för kvällen så passar jag på att svara på frågorna, jag har sammanfattat frågorna då många frågor var likadana. Även bara godkänt olika frågor i kommentarsfältet :) 

Hur gamla var ni när ni träffades? :) 
Svar: När jag började träffa Emil och blev vän med honom var jag precis fyllda 17år och han var precis fyllda 20år.

Hur mycket tjänar du och Emil i månaden?
Svar: Jag tjänar betydligt mindre än Emil eftersom jag går på timme och han går på fast lön. Min lön pendlar mellan 12-16000 efter skatt varje månad beroende på hur många timmar och helger jag jobbar och Emils lön är fast på mer än så :)

Hej! 
Du och Emil verkar vara fantastiska föräldrar och Alice är lyckligt lottad att ha kommit till just er! Hoppas ni vet det! 
Hur var din graviditet och förlossning? 
Ha en trevlig helg :)
Svar: Hej! åh tack så hjärtligt, det värmer verkligen.
Min graviditet var verkligen lätt. Jag hade knappt ont, spydde allt som allt typ 10ggr. Jag blev ju stor för att jag var gravid men jag blev aldrig gigantisk. Vissa dagar låg jag i sängen när jag skulle till jobbet och tänkte "fatta om jag hade haft ont någonstans nu, då hade jag fått ligga här hela dagen", för trött var jag, men jag var tillräckligt pigg för att gå och jobba. Det enda som var problem under min graviditet som är super vanligt är att järnvärdet blir otroligt lågt, så jag fick dricka blutsaft och det var vidrigt. Jag hade även nedsatt imunförsvar, så jag blev sjuk och fick hög feber under vinterhalvåret 3-4gånger. 
Förlossningen däremot tog 22timmar från första värk. Kunde inte använda lustgas då jag blev super snurrig på det, jag fick ligga på intensiven för en sköterska gjorde fel och satte ryggmärgsbedövningsdroppet i handen på mig och vätskedroppet i ryggen, (felkoppling). Allt om min förlossning kan ni läsa här. Allt som allt - en helt normal förlossning.
 

Älskar och följa er på unga föräldrar! Alice verkar ha så stor personlighet redan, helt underbar är hon :) 
Undrar om hur det är att vara med i Unga föräldrar, sökte ni själva till de när ni visste att ni blev gravida eller hur gick de till? Hur är det att filma er själva och bli filmade? Hur mycket inspelningar är de om veckorna? Hoppas ni får en bra helg! Kram
Svar: Åh tack så himla mycket!! Ja hon har mycket att säga till om den där lilla damen! 
Hittills har det varit jätte roligt att vara med i Unga Föräldrar, ibörjan var vi jätte nervösa och kommenterade oss själva på play och sa "men gud varför tog jag tag i Alice sådär, varför sa jag sådär? men gud jag har ju dubbelhaka..." men nu inser jag att hade jag inte gjort eller sagt eller varit som jag är så skulle ni få se en fasad av mig. Jag har dubbelhaka, jag säger det första som kommer i min hjärna, jag bär Alice lite knas ibland. Vi låg och såg på första säsongen av Unga Föräldrar när jag var gravid, och sökte till andra säsongen. Vi hade helt glömt bort den ansökan och helt plötsligt fick vi mail om att dom ville ha med oss till denna säsong om vi skickade in en film. Jag och Emil var obekväma med att skicka in en film och bara säga hej, vi heter det här och gör det här. Så vi drog ut på det hur länge som helst, till slut skickade vi in en film på 45 sekunder där jag stod nyduschad och skulle sova och Emil skulle åka till jobbet, Alice var inte ens med i klippet. Fick svar dagen där efter "ni är med, då och då ringer vi er och då och då ses vi", vi blev helt paffa.. Ibörjan var vi så nojiga framför kameran och tyckte det var jätte jobbigt att filma oss själv bland folkmassor och liknande, nu är vi vana med den där kameran och det kommer kännas ovant att gå utan en kamera. När det stora filmteamet kom och gjorde intervjuerna med oss så var vi jätte nervösa hela intervjuen men nu när kameran blir riggad här hemma med ett filmteam så känns det så naturligt. Vi filmar nästan varje dag, det kan vara allt från vad vi gör, hur hon mår eller om vi filmar mål som vi vill uppnå. Hoppas du fick en underbar helg! Kram. 
(Printa den från Emils snapchat: muaythaiemil)

Är det någon till bebis på g?
Svar: Nej. Efter min graviditet och förlossning med Alice så hade jag en menscykel på 28dagar, sen har jag trott att jag har varit gravid 3gånger eftersom min mens är så försenad varje gång. Nu har jag mens varannan/ var tredje månad så om vi ska pricka rätt nu så är det nästan omöjligt. Så vad vi vet nu - nej jag är inte gravid. 

Jobbade du innan du blev gravid och gick de bra att komma tillbaka till arbetslivet efter din mammaledighet var klar? 
Vad jobbar du med? 
Ni har fått en riktigt söt unge måste jag säga! Och du och Emil verkar vara as sköna personer :) 
Svar: Ja jag jobbade hela min graviditet men sjukanmälde mig mycket oftare då för att jag blev sjuk fler gånger då än vad jag blivit under flera år. Jag jobbade fram till två veckor innan beräknad födsel och hon kom på beräknad födsel så jag fick en liten vilopaus. Jag kom tillbaka på jobbet i November och då bytte jag och Emil av med Alice eftersom jag jobbar halvtid och ibland mer (typ då, nu och över somaren), men det gick jätte bra att komma tillbaka till jobbet. Jag har pusslat lite med schemat och hade/har underbara kollegor som stället upp vid plötsliga byten av pass och ställer upp hela tiden. Jag blev lite rastlös under min mammaledighet och det ledde till arbete snabbare än planerat, jag är så tacksam för att vi har lyckas att få jobbet att funka med att vara ledig med barn. Jag jobbar som säljare i butik!

Vart i Stockholm bor ni?
Svar: Vi bor på Värmdö (Stockholms skärgård), i lägenhet så långt ut du kan komma med bilen utan att behöva båt, hehe. 

Vad jobbar ni med?
Svar: Jag är butikssäljare och Emil är lager/logistik/chaufför ansvarig eller något. Han sköter leveranser och chaufförerna på hans jobb, isch.